STAR WARS D20

Gra RPG osadzona w unwiersum Star Wars


#1 2008-03-01 23:01:37

Bolek

Administrator

4999052
Zarejestrowany: 2008-03-01
Posty: 328
Punktów :   

Ogólne zasady i porady

- WAŻNA PORADA

Gra nie jest siekaniną! W grze należy wszystkie konflikty najpierw spróbować zakończyć dyplomatycznie. Dopiero w ostateczności użyć siły.

- JEDI

W tych czasach postacie Jedi prawie nie istnieją. Nie można ich wybrać wcześniej niż osiągniesz maksymalny 20 poziom. Wyjątek od reguły stanowią mistrzowie gry, więc wykaż się chęcią, sprytem i wiedzą na temat uniwersum, a na pewno przyjmę cię

- WALKA


Do walki używamy broni białej i dystansowej.
Pancerz cię przed niczym nie chroni. Pancerz jest miarą tego ile trzeba rzucić k20, by trafić. Nie robimy rzutów obronnych w takim razie! Tylko atakujące! Jeżeli twój pancerz wynosi 10, to muszę rzucić przynajmniej 11 aby cię trafić. Co zrobić gdy pancerz przeciwnika wynosi ponad 20? Wtedy robimy tak:

Biała:

Rzut(np, 16) + mod siły(np. 3) + mod rozmiaru (np. 8 - Rancor) = trafienie (łącznie 27)

Dystansowa:

Rzut + mod zręczności + rozmiar + mod wielkości

Modyfikatory od wielkości:

Przeogromny(Sarlacc) +8
Ogromny(Smok Krayt)) +4
Spory (Rancor)  +2
Duży(Hutt)  +1
Zwykły(Człowiek) 0
Niski(Sullustianin) - 1
Mały (Pustynny szczur)– 2
Malutki (Yuuzhańska pluskwa)– 4
Minimalny (mucha)- 8

- STOPNIE OBRAŻEŃ

PUNKTY ŻYWOTNOŚCI – punkty lekkich obrażeń jak otarcia, oparzenia, czy draśnięcia. Gdy spadają do 0 postać zaczyna mocno krwawić/traci kończynę/umiera/mdleje (zależnie od celu i sytuacji). Gdy punkty spadną do 0 zaczynają się punkty ran.
PUNKTY RAN – Punkty ran to punkty które wykorzystuje się przy ciężkich obrażeniach. Takich jak głębokie rany, urwane kończyny itd. Gdy wzrosną powyżej minimalnej odporności postaci, umiera.

- PUNKTY HEROIZMU

Punkty heroizmu, to punkty które możemy wykorzystać, gdy jesteśmy w naprawdę rozpaczliwej sytuacji. Dla przykładu spadamy z ogromnej wysokości. Wiemy że nasza postać na pewno tego nie przeżyje. Wykorzystujemy wtedy punkt heroizmu i nagle pod naszymi nogami pojawia się repulsorowa ciężarówka wypchana poduszkami. Punkty te przyznaje MG wedle uznania. Można je uzyskać za zrobienie dobrej/złej rzeczy, zrobienie czegoś słynnego, wykiwanie kogoś, za genialny dowcip itp.

Punkty              Efekt
1                   Upadek z kilkunastu metrów bez poniesienia obrażeń (np. z powodu przypadkowego pojawienia                             się w tym miejscy stosu miękkich przedmiotów)

2                  Awaryjne lądowanie w jednym z bagien Dagobah, bez kolizji z drzewami czy innymi przeszkodami

3                 Znalezienie wejścia do kanału wentylacyjnego który umożliwi szybką ucieczkę przed droidekami

5                 Przypadkowe spotkanie bogatego przyjaciela który może pożyczyć znaczą sumę pieniędzy w zamian za drobną przysługę

6                 Wzięcie przez plemię Ewoków towarzyszącego robota za boga.

10               Ucieczka szybkim statkiem w ostatniej chwili z wybuchającej stacji bojowej

20               Przeżycie w spadającym z orbity statku, którym ledwo da się sterować

25               Złapanie się najniższego elementu Miasta W Chmurach, podczas gdy bohater spadał z wielką prędkością i jest ciężko ranny, a także pojawienie się w niedużej odległości sojuszniczego statku (który można próbować wezwać odpowiednią mocą)


- PISANIE POSTÓW

Dla różnych informacji w poście piszemy różnymi stylami:

Pogrubienie
- dla informacji o wykorzystywanej umiejętności, atucie.

Kursywa   - dla wypowiedzi postaci

"cudzysłów" - wszelkie myśli, gadanie do siebie.

Za używanie złych znaków będą kary pieniężne/warny/wydalenia.

- NOWE LOKACJE


Nowe lokacje w grze dodajemy dopiero gdy dostaniemy informacje w poście:

- Używam wyczucia Mocą. Suul rozejrzał się za kantyną. Naprawdę chciało mu się pić.

- Suul idąc ulicą rozglądał się co chwila za szyldem z napisem "kantyna". Był upalny dzień, a żona nie dawała mu spokoju. Musiał się napić.

W tym wypadku obydwie formy są dozwolone, gdyż nie każdy może mieć umiejętności, pozwalające mu znaleźć szybko lokację.
Gdy gracz już napisze prośbę o nową lokację, MG decyduje czy postać ją znajdzie czy też nie. Gdy ją znajdzie , MG powinien bezzwłocznie napisać jak wygląda nowe miejsce.
Każdy gracz ma zakodowane w pamięci maksymalnie dwadzieścia miejsc które może odwiedzić. Gdy osiągnie limit dwudziestu, musi zacząć notować te miejsca w notatniku, lub też w bankach informacyjnych droida. Jeżeli gracz nie zapisze takiej informacji, planeta/lokacja zostanie dla niego zablokowana i będzie musiał ją od nowa znaleźć. W końcu Galaktyka jest sporym miejscem .

- ROZMOWY

Większość istot w Znanej Galaktyce posiada umiejętność wysławiania się we wspólnym. Niektórzy jednak, jak Wookie, czy Huttowie pozostali, lub też zostali zmuszeni do używania swoich rodzimych języków. Wtedy też rozmowa przebiega po Huttyjsku/Wookiemu. Gracz daje w formie wytłuszczonej informację czy zezwala swoim kompanom/innym graczom na czytanie tych informacji. Jeżeli nie pozwala, wtedy rozmowa na forum zostaje napisana po Huttyjsku, a po polsku rozmawiam z graczem na gadu-gadu.

- MODYFIKATORY

Modyfikatory to ulepszacze których gracz używa podczas wykonywania testów. Jeżeli MG ustala limit powodzenia podniesienia głazu na 6, a wypada liczba 4, to możemy użyć modyfikatora od siły(+3), by test się jednak udał. Gracze nie muszą pisać że chcą użyć modyfikatora. MG automatycznie je uznaje przy teście.

- TESTY

A jak się wykonuje testy? Jest to bardzo proste. Rzuca się kością K20. Wynik sprawdzamy z limitem dla testu i w razie potrzeby dodajemy modyfikatory od atrybutów, ekwipunku. Jedyny problem polega na tym że wszystkie testy wykonuje MG. Jest to spowodowane tym że gracze nie są kontrolowani, czy aby nie oszukują.

TEMAT BĘDZIE ROZWIJANY

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.spoleczniacyuam.pun.pl www.demo.pun.pl www.zetka50.pun.pl www.pawn.pun.pl www.jnw.pun.pl